ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

עיצוב גינה ביתית – כך תעשו זאת נכון

עיצוב גינה ביתית

עיצוב גינה ביתית יפה, פורחת ונעימה הוא חוויה מתגמלת להפליא, ובעלי בתים רבים יאשרו את זה. עיצוב גינה הוא לא עבודה חד־פעמית. הוא תהליך מתמשך ודינמי המשתנה בהתמדה לפי הצרכים של בעלי הבית, לפי ההעדפות שלהם ולפי תנאי השטח. הסוד לעיצוב גינה ביתית יפהפייה טמון בנכונות, ברצון, בהשקעה ובמסירות של בעלי הבית אך גם בעבודה משותפת עם מעצבי נוף מקצועיים ועם גננים מיומנים ומנוסים. שיתוף הפעולה הזה מהותי וחשוב להצלחת המיזם ולהתמדה בו.

יש המון סגנונות עיצוב שמתאימים לגינות ביתיות, וכל אחד יכול לבחור בסגנון המועדף עליו ולטפח בחצר הבית גן עדן פורח ומלבלב. כדי למצוא את סגנון העיצוב המדויק לכם כדאי שתתייעצו עם חברת הגינון שלכם ותיתנו לצוות הגננים לתכנן גינה מושלמת בשבילכם. מוכנים לטפח את חצר הבית ולעצב את הגינה הביתית היפה שלכם? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

הקסם של הגינות המעוצבות

תהליך עיצוב גינה ביתית הוא, כאמור, תהליך מתמשך שמתחיל ברצון לשפר את חזות הבית, לטפח את שטחי החצר, לבנות מתקני פנאי ואירוח מפנקים, לשתול פרחים בערוגות מסודרות, לגדל גן ירק מניב, לאפשר למטפסים להשתרע על הגדר וליהנות מצילם של עצי הנוי ומתנובתם של עצי הפרי; שממשיך בשרטוט תוואי השטח ובתכנון הגינה העתידית; שמתקדם בהגדרת הסגנון העיצובי הרצוי ובהוצאת החזון מן הכוח אל הפועל יחד עם צוות הגננים. לגינות מעוצבות יש קסם מיוחד. אין מחזה נאה יותר מבית שבחזיתו גינה מטופחת ועשירה, ואין עבודה מספקת יותר מעבודת גננות מהנה בחצר הבית.

 

איך מתחילים לעצב גינה ביתית?

הצעד הראשון בעיצוב הגינה מתחיל בהבנת מגבלות השטח ובקביעת התקציב. אי אפשר לשרטט תוכנית לגינה בלי לבחון את השטח, למדוד אותו, לחלק אותו לאזורים ולייעד לכל אזור מטרה משלו. לאחר שהבנו את תנאי השטח ואת מגבלות המרחב, ולאחר שייעדנו תוכנית לכל אזורי הגינה, נקבע את התקציב. התקציב יעזור לנו להישאר בגבולות המחיר שקבענו ולייעל את עבודת העיצוב.

אז במה נתחיל? נמדוד את שטחי הגינה ונקבע את הסגנון העיצובי הרצוי. שטחי הגינה והסגנון העיצובי יקלו עלינו בתהליך בחירת הצמחים ויעזרו לנו להחליט אילו מתקנים או אלמנטים עיצוביים נוסיף לה. נכין תוכנית שתילים, נחליט היכן נכין את הערוגות, מה נשתול בכל ערוגה, אילו עצים ניטע סביב הבית, ואילו שיחים מטפסים או משתרעים יצמחו ליד הגדר. נקצה מקום גם למתקני הפנאי והאירוח – פרגולה, דק יוקרתי, אזור ישיבה מפנק, מתחם מדורה מסוגנן, בריכת שחיה מרהיבה ועוד. הגינה הביתית המושלמת היא שילוב בין אזורים מוריקים ופורחים ובין אזורי בילוי משפחתיים.

תכנון עיצוב גינה ביתית

 

מי מפחד מאלמנטים עיצוביים?

הגינה המעוצבת שלנו צריכה להכיל לא רק אלמנטים פונקציונליים אלא גם אלמנטים עיצוביים. מהם אלמנטים עיצוביים? כמה פריטי מיוחדים ומהודרים לנוי וליופי שייחדו את הגינה ויוסיפו לה נופך קסום משלה. את האלמנטים העיצוביים נבחר לפי הסגנון העיצובי המועדף עלינו. אם נחליט לעצב את הגינה בסגנון ים תיכוני, נשלב בה פריטי נוי אופייניים כמו מזרקות אבן, כדים גדולים ושבילי פסיפס אומנותיים עם אבנים מעוצבות ואריחים מעוטרים; אם נחליט לעצב את הגינה בסגנון טרופי, נשלב בה בריכות אבן לדגי הנוי הצבעוניים, מזרקות גדולות עם מפלים שוצפים, טרסות מעוצבות לצמחים טרופיים או פסלי אבן גדולים; אם נחליט לעצב את הגינה בסגנון צרפתי, נשלב בה ספסלי אבן, פסלי אבן או כדים מאבן לצד שולחנות עגולים ומזרקות מסוגננות. פריטי הנוי הללו יוסיפו לגינה הביתית קסם, אופי ויופי, ולא כדאי לוותר עליהם.

 

מה נשתול בגינה הביתית?

חשוב לזכור שעבודת השתילה בגינה הביתית איננה חד־פעמית אלא עונתית. אף על פי שאפשר למצוא מבחר אדיר של צמחים יפהפיים לגינה, חלקם רב־שנתיים, חלקם חד־שנתיים, חלקם עונתיים, וחלקם ילוו אותנו שנים רבות, כדאי להתאים את הצמחים לתנאי האקלים בגינה, לכיווני האוויר שלה ולסגנון העיצובי. האקלים הארץ־ישראלי הוא אופייני למדי ואיננו מפתיע. הקיץ חם ולוהט, והחורף יכול להיות קר מאוד או מתון למדי.

הצמחים הארץ־ישראליים אוהבים מאוד שמש, מסוגלים לשרוד תחת שמש יוקדת ויכולים להתמודד גם עם צל וגם עם קור. אך כדאי לשים לב גם לכיוון האוויר בגינה, לבדוק כמה שמש היא מקבלת, ואם יש בה אזורים מוצלים, ולהתאים את הצמחים לתנאים האלה. בכל הנוגע לעיצוב הנוף בגינה, גם הוא רלוונטי בתהליך בחירת הצמחים. צמחים של גינה ים־תיכונית יהיו שונים מאוד מצמחים של גינה טרופית; צמחים של גן אנגלי סימטרי יהיו שונים מצמחים של גן יפני הרמוני; צמחים של גן מודרני יהיו שונים מצמחים של גן קלסי ועוד. הבנתם את הרעיון, נכון? לפני שבוחרים צמחים לגינה, צריך לתכנן אותה ולדעת בדיוק איך היא נראית 'על הנייר' כדי להוציא את התוכניות לפועל ולהפיח בגינה חיים.

עיצוב גינות ביתיות

 

לטפח את הגינה הביתית ולהשקיע בה

עיצוב גינה ביתית הוא תהליך מהנה, מספק ומתגמל אך הוא איננו חד־פעמי. גינה ביתית מעוצבת ויפה היא תוצר של טיפוח עקבי והשקעה מתמדת. אל תבינו אותנו לא נכון – עבודת הגננות היא עשייה מהנה ויצירתית שלא מפסיקה להפתיע, אך היא מחייבת תכנון, ידע מקצועי ועבודה רצינית ומוקפדת. אם נביא בחשבון את כל המרכיבים הכלולים בתהליך עיצוב הגינה, נבין שהתוצר הסופי הוא פועל יוצא של השקעה, מאמץ, טיפוח מתמיד ועבודה משותפת עם צוות מנוסה של גננים מקצועיים. כדי שהגינה הביתית שלנו תהיה מטופחת, עשירה, מלאה ויפה וכדי שנוכל ליהנות ממנה בכל יום, בכל שעה ובכל עונה, אנחנו צריכים להיות מחויבים לתהליך מתחילתו ועד סופו.

 

לעצב את הגינה הביתית עם נטע גינון

רוצים לעצב גינה ביתית נהדרת? רוצים להפוך את החצר האחורית השוממה לגן עדן יפה ופורח? צוות הגננים של נטע גינון יעזור לכם בכל שלב החל בתהליכי התכנון הגינה והעיצוב וכלה בעבודות השימור השבועיות. אנחנו נעזור לכם לבחור את השתילים המתאימים, להכין את השטח, להשביח את האדמה ולעצב גינה ביתית יפהפייה שתוכלו להיות גאים בה.

אז אל תישארו בעולם החלומות, דברו איתנו ונתחיל להגשים את חלום הגינה עוד היום.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מאמרים נוספים
המלצות לקוחות
אורן צורדקר
אורן צורדקר
קרא עוד
נטע גינון התקינו בגינתי דשא סינטטי והתוצאה פשוט מושלמת!! שירות,מקצועיות ומחיר משתלם! תודה רבה שי!
הדר שפיצר
הדר שפיצר
קרא עוד
עבודה יפה מאוד! לכל אורך הדרך שי דאג שנהיה מעורבים ושהכל יהיה כמו שרצינו ודמיינו. ממליצים בחום!
אסתי פליק
אסתי פליק
קרא עוד
עשינו עם נטע גינון דשא סינטטי ומשטח מרוצף בגינה שלנו. הצוות היה מקצועי אחראי ונעים. אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה ונהנים מהדשא. ממליצים מאוד על שי וגיא מנטע גינון
מיכאל
מיכאל
קרא עוד
התקנו דשא סינטטי. גיא, שייקה והצוות עשו עבודה מקצועית מאוד, בזמן ובאיכות מצויינת. כבונוס היה קל ונעים להתנהל איתם לאורך כל התהליך וכל בקשה זכתה למענה מהיר ומקצועי.
דלית שדה
דלית שדה
קרא עוד
וואו!! הכרתי את שי מהישוב בו אני מתגוררת וראיתי עבודות שלו. אבל המציאות עלתה על הדימיון. שי ועובדיו עשו לנו גינה פשוט מהממת בסופר מקצועיות ואדיבות. ממליצה בפה מלא ואחריות מלאה. אין ספק שזהו החלק האהוב עלינו בבית.
אסף כהן
אסף כהן
קרא עוד
התקנת דשא סינטטי, יצא ממש יפה! עמידה יוצאת דופן בזמנים, עבודה איכותית והכל בהתאם למה שסוכם. תודה רבה!
סטפן גולדברג
סטפן גולדברג
קרא עוד
גיא, שי והצוות הקימו אצלנו גינת גג של אדניות עץ איפאה באורך כולל של 25 מטר. עבודה קשה ולא טריוויאלית. גיא היה סופר שירותי ומתחשב ועזר לנו בהכל משלב התכנון והעיצוב ועד לביצוע מושלם. עבדוה מאוד קשה, סופקה בזמן ובשירות אדיב ביותר. אחד הצוותי היותר חביבים ומקצועיים שיצא לי לקבל מהם שירות.
שלמה אייזנבך
שלמה אייזנבך
קרא עוד
עבודה מקצועית. גיא ושי נותנים עצות טובות ושירות מעולה והתוצאה מדברת בעד עצמה (גינה של 100 מר כולל דשא (סינטטי, חלוקי נחל וטוף. מחירים שפויים מומלץ
הקודם
הבא
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין – קיבוצניק, יליד הארץ אשר הינו נצר למשפחה שורשית ועובדי אדמה. שי חי ונושם אדמה משחר בגרותו ועובד בתחום הגינון מזה 25 שנים. במהלך השנים הקיף עצמו באדריכלי נוף ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה על מנת לתמוך בפעילות הענפה של חברת נטע גינון.

תפריט נגישות