ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

גינה ים תיכונית

גינה ים תיכונית

גינה ביתית ים־תיכונית משקפת את האווירה, את האקלים, את הנופים ואת הצמחייה של ארצות אגן הים התיכון כמו ספרד, איטליה, יוון, מרוקו וכמובן ישראל. גינות ים־תיכוניות הן בית לצמחייה מגוונת וחזקה שעמידה לאקלים החם והיבש של אגן הים התיכון ויכולה לשגשג בו לאורך שנים רבות.

הצמחים השולטים בגינה הים־תיכונית הם לבנדר, רוזמרין, נענע, מרווה, גפני ענבים, עצי זית, עצי תאנה, עצי רימון, עצי הדר ועוד. בגינות ים־תיכוניות נוכל למצוא הרבה חומרי גלם טבעיים ומקומיים בפריטים דקורטיביים מיוחדים כמו עציצי טרקוטה, מזרקות המחופות באריחים צבעוניים ובפסיפסים עתיקי מראה, גדרות אבן, ספסלי עץ ומתקני הצללה ארעיים שצבעיהם משתלבים בצבעי הגינה.

גינה בסגנון ים־תיכוני מתהדרת במראה טבעי, נינוח ולא רשמי. הדגש בה הוא על יופי טבעי ועל פשטות. גוני אדמה חמים כמו טרקוטה, בז' וחום נפוצים בגינות ים־תיכוניות וכן מתקני האבן והעץ.

אם אתם מעצבים גינה ים־תיכונית, כדאי לזכור שהגינה צריכה להיות מרחב חיצוני שליו ומזמין שמזכיר את הנוף הים־תיכוני ואת האווירה הים־תיכונית הפסטורלית, הפשוטה והזורמת, אך היא גם צריכה להיות עשירה בצומח מקומי ומגוון, מבושמת בניחוחות של פרחים צבעוניים ומלאה בצלילים נעימים של פעמוני רוח תלויים.

חולמים על גינה ים־תיכונית? למרבה המזל אתם נמצאים במקום הנכון ועם החברה הנכונה. אנחנו בנטע גינון לא רק מעצבים גינות ים־תיכוניות עם טאץ' ארץ ישראלי מקורי ויצירתי, אנחנו גם מתמחים בזה. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על גינות ים־תיכוניות ועל עיצוב גינה ים־תיכונית מושלמת.

עיצוב גינה ים תכונית

 

איך מתכננים גינה ים־תיכונית?

כדי לתכנן גינה ים־תיכונית מושלמת יש לתכנן את שלבי העיצוב ולהקפיד על טיפול מתמיד ותחזוקה מתמשכת. שלבי העיצוב כוללים תכנון המבנה והתוואי של הגינה, שתילת הצמחייה המתאימה ושימוש בחומרי גלם מקומיים שיש להם מאפיינים ים־תיכוניים ברורים. כך תעשו את זה נכון:

  • תכנון המבנה והתוואי של הגינה – לגינה ים־תיכונית אין מבנה נוקשה או סדר אחיד, וזה מה שיפה בה. היא איננה רשמית, היא טבעית לחלוטין ומאופיינת בצמיחה פראית של שיחים, צמחים ופרחים. אז אף על פי שרצוי לתכנן את שטחי הגינה ולעצב אותה לפי תוכנית מובנית, אל תגבילו את הפריחה ולמדו איך לשחרר וליהנות מהיופי של הצמיחה הטבעית. הניחו לצמחייה להתפרס בחופשיות ברחבי הגינה. הוסיפו לגינה שבילי אבן מעוקלים, ערוגות יצירתיות, ספסלי עץ בין השבילים, הגדרות, הערוגות והעצים, פסלי אבן עתיקי מראה או מזרקות אבן בחיפוי של אריחים ססגוניים בצבעים עליזים.
  • למדו על הצמחייה האופיינית לאזור אגן הים־התיכון – לפני שתבחרו את העצים, השיחים והפרחים לגינה שלכם, למדו על הצמחייה האופיינית לאגן הים התיכון ואל תחששו להוסיף צמחים לא מקומיים שיכולים לשגשג באקלים חם ויבש. הצמחים הפופולריים ביותר בגינות ים־תיכוניות הם צמחי מרפא ותבלין, עצים מקומיים כמו זית, תאנה, רימון והדרים וכן צמחים ממשפחת הסוקולנטים שיודעים איך להסתדר בשמש הים־תיכונית הקופחת.
  • הדגישו את חומרי הגלם הטבעיים – כדי לטפח גינה באווירה ים־תיכונית בחרו חומרי גלם טבעיים בצבעי אדמה חמים כמו טרקוטה, אבן ועץ. השתמשו בהם בעציצים, בפרגולות, בספסלים ובפריטים הדקורטיביים. חפו גם את הגדרות, את השבילים ואת המתקנים באריחים דקורטיביים או בעיטורי פסיפס במראה עתיק.
  • הקדישו זמן לעבודות טיפוח ותחזוקה – טפלו בצמחיית הגינה ותחזקו את מתקני המים, את מבני העץ ואת התאורה הרכה. כיוון שצמחייה ים־תיכונית איננה זקוקה להשקיה מרובה, תוכלו להכין תשתית להשקיה חכמה ולוודא שהצמחים מקבלים מים פעם בשבוע או שבועיים. עבודות התחזוקה התקופתיות חשובות מאוד כדי שהגינה תשמור על המראה הים־תיכוני היפהפה שלה ותלבלב שנים רבות.

איך מעצבים גינה ים-תיכונית

 

מה מיוחד בגינה ים־תיכונית?

אז מה מיוחד בגינה ים־תיכונית? ובכן יש כמה דברים בסיסיים שנותנים לגינה הים־תיכונית את הייחודיות שלה.

  • צמחים עמידים – גינה ים־תיכונית כוללת צמחים שמתאימים לאקלים הים־תיכוני החם והיבש. צמחים אלה משגשגים זמן רב ללא השקיה ונראים נפלא בכל עונה.
  • חומרים טבעיים – גינות ים־תיכוניות מתהדרות בחומרים טבעיים כמו אבן, עץ וטרקוטה. חומרי הגלם הללו לא רק נראים יפים, הם גם נותנים לגינה נופך אורגני, טבעי ומקורי.
  • עיצוב לא רשמי – גינה ים־תיכונית אינה מתאימה לעיצוב מובנה ונוקשה. כדי להישאר נאמנים לאווירה הים־תיכונית יש לזרום עם עיצובים לא רשמיים, לא מובנים, נטולי קווים ישרים ותוספות מלאכותיות. בגינה הים־תיכונית הצמחים צומחים בפראיות, שבילי האבן מתעקלים לכל עבר, הספסלים נמוכים ונחבאים אל השיחים וחיפויי האריחים אינם אחידים, שיטתיים או מוגדרים, להפך – הם עליזים וססגוניים ומעוצבים בהשראה של אווירת החופש האופיינית לאגן הים־התיכון.
  • התאמה לשהייה ארוכה בחוץ – באזורי אגן הים התיכון שהייה ארוכה בחוץ היא חלק בלתי נפרד מהיום־יום, מהתרבות ומהמסורת. ולכן הגינה הים־תיכונית צריכה להתאים לשהייה ארוכה באזורי הבית החיצוניים ולהציע לבני הבית ולאורחים שלהם מרחבים מזמינים למנוחה, לאירוח ולפנאי. פינות ישיבה נוחות, פרגולות גדולות ומטבחי חוץ הם חלק בלתי נפרד מגינות ים־תיכוניות ולא כדאי לוותר עליהן.

גינה ים־תיכונית היא מרחב חיצוני יפהפה ושָלֵו המשקף את היופי הטבעי, הפראי והנינוח של אגן הים־התיכון, וכיוון שאנחנו גרים באחד האזורים היפים באגן הים התיכון, עיצוב גינה ים־תיכונית יפהפייה בא לנו בטבעיות.

הקמה ותכנון של גינה

 

לעצב גינה ים־תיכונית מושלמת עם נטע גינון

כדי לעצב גינה ים תיכונית מושלמת לא צריך יותר מצוות גננים מקצועי. הרי התפאורה, האווירה והאקלים כבר מוכנים, לא? אז למה לעצב גינה ים־תיכונית נם נטע גינון? הינה כל הסיבות לכך:

  • מומחיות בעיצוב גינות ים־תיכוניות – צוות הגננים של נטע גינון מנוסה בעיצוב גינות ים־תיכוניות ויעזור לכם לעצב גינה ים־תיכונית עם טאץ' ישראלי ייחודי.
  • היכרות עם הצומח הים־תיכוני ועם חומרי הגלם האופייניים לאגן הים התיכון – צוות הגננים של נטע גינון ינחה אתכם בבחירת הצמחייה המתאימה לאקלים הים־תיכוני החם והיבש וייתן לכם דגשים לבחירת חומרי הגלם המקומיים.
  • ניהול יעיל של פרויקט העיצוב – עיצוב גינה ים־תיכונית הוא תהליך מורכב הכולל את העבודות להכנת השטח, התקנת מערכת השקיה חכמה, בחירת הצמחייה, שתילה והתקנה של דשא סינטטי או דק. הצוות של נטע גינון ינהל את הפרויקט בשבילכם וגם ידאג לעבודות התחזוקה השוטפות.

עבודה עם נטע גינון תבטיח שהגינה הים־תיכונית שלכם תעוצב לפי התבנית הים־תיכונית המקורית שכולנו מכירים ואוהבים ותיראה נפלא. רוצים ליהנות מהיופי הים־תיכוני בפרטיות של הבית? דברו איתנו, ובואו נתחיל לעבוד.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מאמרים נוספים
המלצות לקוחות
אורן צורדקר
אורן צורדקר
קרא עוד
נטע גינון התקינו בגינתי דשא סינטטי והתוצאה פשוט מושלמת!! שירות,מקצועיות ומחיר משתלם! תודה רבה שי!
הדר שפיצר
הדר שפיצר
קרא עוד
עבודה יפה מאוד! לכל אורך הדרך שי דאג שנהיה מעורבים ושהכל יהיה כמו שרצינו ודמיינו. ממליצים בחום!
אסתי פליק
אסתי פליק
קרא עוד
עשינו עם נטע גינון דשא סינטטי ומשטח מרוצף בגינה שלנו. הצוות היה מקצועי אחראי ונעים. אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה ונהנים מהדשא. ממליצים מאוד על שי וגיא מנטע גינון
מיכאל
מיכאל
קרא עוד
התקנו דשא סינטטי. גיא, שייקה והצוות עשו עבודה מקצועית מאוד, בזמן ובאיכות מצויינת. כבונוס היה קל ונעים להתנהל איתם לאורך כל התהליך וכל בקשה זכתה למענה מהיר ומקצועי.
דלית שדה
דלית שדה
קרא עוד
וואו!! הכרתי את שי מהישוב בו אני מתגוררת וראיתי עבודות שלו. אבל המציאות עלתה על הדימיון. שי ועובדיו עשו לנו גינה פשוט מהממת בסופר מקצועיות ואדיבות. ממליצה בפה מלא ואחריות מלאה. אין ספק שזהו החלק האהוב עלינו בבית.
אסף כהן
אסף כהן
קרא עוד
התקנת דשא סינטטי, יצא ממש יפה! עמידה יוצאת דופן בזמנים, עבודה איכותית והכל בהתאם למה שסוכם. תודה רבה!
סטפן גולדברג
סטפן גולדברג
קרא עוד
גיא, שי והצוות הקימו אצלנו גינת גג של אדניות עץ איפאה באורך כולל של 25 מטר. עבודה קשה ולא טריוויאלית. גיא היה סופר שירותי ומתחשב ועזר לנו בהכל משלב התכנון והעיצוב ועד לביצוע מושלם. עבדוה מאוד קשה, סופקה בזמן ובשירות אדיב ביותר. אחד הצוותי היותר חביבים ומקצועיים שיצא לי לקבל מהם שירות.
שלמה אייזנבך
שלמה אייזנבך
קרא עוד
עבודה מקצועית. גיא ושי נותנים עצות טובות ושירות מעולה והתוצאה מדברת בעד עצמה (גינה של 100 מר כולל דשא (סינטטי, חלוקי נחל וטוף. מחירים שפויים מומלץ
הקודם
הבא
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין – קיבוצניק, יליד הארץ אשר הינו נצר למשפחה שורשית ועובדי אדמה. שי חי ונושם אדמה משחר בגרותו ועובד בתחום הגינון מזה 25 שנים. במהלך השנים הקיף עצמו באדריכלי נוף ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה על מנת לתמוך בפעילות הענפה של חברת נטע גינון.

תפריט נגישות