ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

הקמת גינה בטבעון

ראשי / הקמת גינה / הקמת גינה בטבעון

לאורך השנים היתה לנו הזכות להקים גינות מכל הסוגים ובכל רחבי הארץ. ובכל זאת, עדיין לא נתקלתי בשתי גינות דומות זו לזו – כל גינה היא עולם ומלואו, ומייצגת את הטעם האישי של הלקוח, את הצרכים שלו ואת האתגרים והתנאים בשטח. כאן אנחנו גאים לספר את סיפורה של הקמת גינה בטבעון שהתחילה מרעיון עיצובי מבריק, המשיכה עם אתגרים מפתיעים והסתיימה בהצלחה אדירה ועם עיצוב גינה בטבעון שהמשפחה תהנה להתרווח בה עוד הרבה שנים קדימה.

 

תוכנית של עיצוב גינה קסומה בטבעון

כשהגענו לראשונה לרחוב דוד אלעזר בקרית טבעון, התרשמנו מהשטח הרב העומד לרשותנו כדי לעבוד איתו. אמנם השטח היה בנוי על מספר מפלסים וקשה לגישה לכלי רכב וכלי עבודה כבדים, והיתה לפנינו לא מעט עבודת ניקיון של עשבים, קוצים ושורשי עצים, אבל הפוטנציאל של השטח היה ברור לעין. היינו נרגשים לשמוע מה הן התוכניות של המשפחה המתגוררת שם וציפינו כבר לגשת למלאכה ולעבודה.

ללקוחות היה חזון מגובש למדי לגבי הגינה שהם מעוניינים להקים בשטח הבית שלהם, אשר כלל 3 אלמנטים עיקריים:

  • כר נרחב של דשא סינטטי שכלל שטח של 70 מ"ר
  • פרגולה מעץ אורן טבעי בשטח של 30 מ"ר
  • דק סינטטי בשטח של 30 מ"ר

 

הקמת גינה בטבעון: כך עשינו את זה שלב אחרי שלב

עיצוב והקמה של גינה איכותית דורש עבודה מסודרת, עם תכנון מראש הכולל את כל הדרישות של הלקוח והתחשבות התנאים בשטח, ולאחר מכן סדר פעולות חכם שמאפשר לנו להניח את כל האלמנטים במקומם בזמן המתאים ולשלב אותם זה בזה בצורה האופטימלית.

 

שלב 1: התרשמות ראשונית

הצעד הראשון בפרויקט עיצוב גינה בטבעון ובכלל הוא יצירת תוכנית העבודה. לפני שאנחנו סוגרים עם לקוח, אנו מגיעים לשטח הגינה באופן אישי על מנת להתרשם מתנאי השטח שאיתם יש לנו לעבוד, ללמוד להכיר את הלקוח ולוודא שבעלי המקצוע והלקוחות מבינים זה את זה מבחינת ציפיות ויכולות. רק לאחר פגישת היכרות והתרשמות ראשונית מהשטח, נתנו ללקוח תכנית עבודה מסודרת כולל לוח זמנים מדויק והצעת מחיר מפורטת.

הגינה טרום ההקמה – מבט על

הקמת גינה בטבעון - מבט על

שלב 2: הכנת השטח

ברגע שכל הצדדים מוכנים, אפשר להתחיל לגשת לעבודה. קודם כל, הגיעו אנשי המקצוע של נטע גינון כדי לבצע מדידות מדוקדקות של השטח ולהכין אותו לקראת הקמת הגינה. ההכנה הזו כללה גיזום של כל העשבייה והקוצים ששגשגו במקום עד לאותו רגע, הסרת שורשי עצים שעלולים לערער את יציבות הדק ולהפריע להנחת היסודות שלו, והדברת מזיקים.

מתחילים בעבודה

מנוף ציוד לגינה

תחילת עבודה – הכנת התשתית

החומרים להקמת הגינה

הקמת גינה בקרית טבעון

שלב 3: הנחת תשתיות

הקמת גינה בטבעון בעלת שטח נרחב של דשא סינטטי דורשת עבודת הכנה, כולל יישור שטח האדמה שנועד להנחת כר הדשא, ולאחר מכן כיסוי שלה בשכבת סומסום (חצץ דק) ויריעות למניעת צמיחה והתפשטות של מזיקים ועשבים תחת הדשא הירוק והיפה שלנו.

הכנות לפני התקנת דשא סינטטי

הכנות לפני התקנת דשא סינטטי

התקנת דשא סינטטי

פריסת דשא סינטטי

והרי לכם התוצאה

סיום שלב דשא סינטטי

שלב 4: התקנת הצמחייה והאלמנטים הבנויים

לאחר הכנת השטח והתשתית, התקדמנו בבנייה ובהנחה של האלמנטים המבוקשים בגינה במקביל.

  • את הדשא הסינטטי פרסנו מעל השטח המיועד שהוכן לקראתו מראש, ולאחר מכן הידקנו וסירקנו אותו.
  • לצד הדשא הסינטטי השארנו שטח ייעודי לערוגת צמחים חיים, בה שתלנו קבוצה של צמחים ירוקי עד שבהמשך יטופחו עד שיגדלו ואפשר יהיה ליצור מהם גדר חיה לשם פרטיות והצללה בתוך שטח הגינה.
  • הקמת הפרגולה והדק במקום המיועד להם, תוך התמודדות עם הפרעות מצד שורשי עצים וקשיים בגישה של כלי הרכב לאזור.

הקמת פרגולה ודק

שתילת צמחים

כל פרויקט והאתגרים שלו

בחברת נטע גינון אין דבר כזה בעיות – ישנם רק אתגרים, ובאתגרים מטפלים. בפרויקט הזה נתקלנו בשני אתגרים עיקריים: הראשון היה כמות גדולה של שורשי עצים קיימים שמנעו מאיתנו ליישר את שטח האדמה באופן מוחלט, והפריעו להנחה נוחה של הדק. על האתגר הזה התגברנו בעזרת גיזום של השורשים שניתן היה לגזום בשטח, ולאחר מכן עבודה זהירה וחכמה לשם הנחת הדק במקומו.

האתגר השני היה מיקומה של הגינה. הבית של הלקוחות בנוי על צלע הר של ממש, כפי שאופייני לבתים רבים בקרית טבעון, מה שיוצר בשטח נוף עוצר נשימה, אולם למרבה הצער גם קושי לא קטן בגישה של כלי רכב כדי להוביל חומרי גלם ולפנות פסולת בסיום העבודה. על האתגר הזה התגברנו בעזרת שימוש באמצעים מיוחדים כמו מנופים.

התוצאה הסופית:

תפריט נגישות