ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

עיצוב גינה כפרית

גינה כפרית

אין דבר יפה ומושך יותר מנופים כפריים פשוטים וממראה טבעי בחצר הבית. גינות כפריות מאופיינות בצמחייה מלאה ושופעת, והן עשירות בצבעים ובניחוחות. הן מנצלות היטב את המרחבים של החצר ואת אזורי הפריחה המוגדרים בה ומשתלבות נפלא עם מבני האבן והעץ. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מחליטים לחזור לפשטות של חיי הטבע, והביקוש לעיצובי נוף כפריים בחצרות הבתים ובגינות הולך וגדל. חולמים על גינה כפרית יפהפייה ונהדרת? בואו נבדוק מהי גינה כפרית, מה מיוחד בה ואיך מעצבים אותה.

 

 מהי גינה כפרית?

לא חייבים לגור בכפר כדי ליהנות מגינה כפרית. גם בשכונות השקטות של פרוורי העיר וביישובים הקהילתיים אפשר לטפח את חצר הבית ולהסב אותה לגינה כפרית נהדרת, עשירה, מגוונת ושופעת. לאמיתו של דבר, אין כללים אחידים ומחייבים בעיצוב גינה כפרית השונה מעיצוב גינות מודרניות. כדי שהגינה תיראה אותנטית וטבעית, היא צריכה להתאים למראה הבית ולסגנון שלו. אם הבית מחופה באבן טבעית יפה, הגינה הכפרית תדגיש את יופייה עם עצי נוי, שיחים גבוהים וצחים מטפסים שיבליטו אותה ויחמיאו לה; אם הבית בנוי בסגנון מודרני, הגינה הכפרית תקיף אותו בעדינות עם עלווה עשירה ורעננה ופרחים צבעוניים ומטופחים; אם הבית גדול ומרווח או קטן ואינטימי, הגינה הכפרית תאזן אותו ותעטוף אותו ביופי רך ועדין. הגינה הכפרית ניכרת בצומח עשיר ומגוון ובמראה הטבעי.

עיצוב גינה כפרית

 

מה מיוחד בגינה הכפרית?

ככל שהגינה נראית טבעית יותר ומעוצבת פחות, כך היא נחשבת כפרית יותר. ולמעשה, זהו הכלל החשוב ביותר בעיצוב גינות כפריות. עבודות העיצוב צריכות להיות מעודנות וכמעט בלתי נראות. גינות כפריות צריכות להיראות כאילו יד אדם מעולם לא נגעה בהן, כאילו הן יצירתו הבלעדית של הטבע, וכאילו הבית הוא חלק מהן. וזה מה שמיוחד בהן ומאפיין אותן. הגינה הכפרית היא חלק בלתי נפרד מהנוף והמשך ישיר שלו. וזוהי הסיבה שמעצבי נוף אוהבים במיוחד גינות כפריות. עבודות העיצוב בגינה הכפרית מחייבות את הגננים לענווה, לצניעות ולפשטות ומאתגרות אותם בכל פעם מחדש בבחירת צמחים ועצים המשדרים טבעיות, וניתן למצוא אותם במשתלות מיוחדות, כדוגמת משתלת גלילות. בניגוד לגינות מעוצבות אחרות הגינות הכפריות מעוצבות באיפוק ומכבדות את הטבע ואת יכולות העיצוב המדהימות שלו.

 

איך מעצבים גינה כפרית?

כדי לעצב גינה כפרית יש קודם כל להקפיד על עיצוב טבעי ככל האפשר ולהתאים אותו גם למראה הבית וגם לנוף שסובב אותו. חשוב להקצות אזורים למיני הצומח השונים ולשמור על הפרדה בין אזור לאזור. מוטב לשתול עצי נוי גבוהים סביב החצר ובסמוך לגדר ולהפריד בין השיחים ובין הפרחים, בין צמחי המרפא וגן הירק. עלווה ירוקה ורעננה היא מאפיין מהותי של גינות כפריות פורחות, ואין צמחים מתאימים יותר לגינות כפריות מצמחי מרפא גבוהים ומלאים העשירים בניחוחות כפריים משגעים. הגינה הכפרית מתאפיינת גם באלמנטים קישוטיים מיוחדים וטבעיים. הינה כמה מהם.

 

שבילי אבן

שבילי אבן מוסיפים רבות ליופייה של הגינה הכפרית. חלוקי אבן גדולים ממקדים אליהם את המבטים ומפרידים בין אזורי הצמיחה בגינה. הם מקילים את המעבר בין אזור לאזור ומובילים את המבקרים משער הכניסה לדלת הבית, מהמרפסת לערוגות, מבריכת האבן לספסלי העץ ומאזור הישיבה לכל מקום אחר. בין שתתוו את שבילי הגינה במרצפות אבן או בחלוקים טבעיים ובין שתסללו דרכים מאבני חצץ קטנות, הקפידו לשמור על המראה הטבעי של הגינה הכפרית והימנעו מעיצוב יתר.

הקמה ותכנון של גינה

 

ספסלי אבן בין השיחים

ספסלי אבן הם פריט עיצובי מרהיב בגינה הכפרית. אפשר לפזר אותם ברחבי הגינה ואפשר גם להציב אותם באזור ישיבה ייעודי כמו בור האש המעוצב או בסמוך לבריכת האבן. ספסלי אבן משתלבים בטבעיות בגינה הכפרית, וספסלי עץ נראים נפלא מתחת לעצים או בין השיחים. שילוב בין שני הסוגים יוסיף למראה הכפרי ויעשיר את הגינה הביתית.

 

בריכת אבן לדגי נוי ולצמחי מים

בריכת אבן קטנה לדגי נוי ולצמחי מים היא נקודת מיקוד מרהיבה בגינה הכפרית. היא בדרך כלל נמצאת במרכז הגינה או באחת מהפינות החבויות בה. אין זה משנה היכן תמקמו את בריכת האבן שלכם, היא תמיד תבלוט ביופייה, תמשוך מבטים ותגרוף מחמאות. כדי שבריכת האבן תיראה טבעית לחלוטין ותשתלב היטב בנוף הכפרי, מלאו אותה בצמחי מים מסוגים שונים, בגבוהים שונים ובצבעים שונים. צמחי מים זקוקים לטיפול מיוחד. אם אינכם מנוסים בטיפול בצמחי מים, דברו איתנו. צוות הגננים של נטע גינון ישמח להנחות אתכם ולסייע לכם.

 

לעצב גינה כפרית עם נטע גינון

גם אתם יכולים לטפח גינה כפרית יחידה במינה ומעוררת השראה, מפעימה ומעוררת השראה. הנופים הכפריים מתאימים לאקלים הישראלי ומשגשגים בו. גינה כפרית ניכרת במראה הטבעי שלה ובעיצובים צנועים ומאופקים. בגינה הכפרית הטבע הוא מעצב הנוף הראשי, ואנחנו רק עוזרים לו. רוצים גינה כפרית חלומית בחצר הבית? הצוות המנוסה והמיומן של נטע גינון עומד לרשותכם וישמח לסייע לכם בתהליך. בואו נטפח יחד את הגינה הכפרית הנהדרת שלכם. דברו איתנו, אנחנו כאן בשבילכם.  

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מאמרים נוספים
המלצות לקוחות
אורן צורדקר
אורן צורדקר
קרא עוד
נטע גינון התקינו בגינתי דשא סינטטי והתוצאה פשוט מושלמת!! שירות,מקצועיות ומחיר משתלם! תודה רבה שי!
הדר שפיצר
הדר שפיצר
קרא עוד
עבודה יפה מאוד! לכל אורך הדרך שי דאג שנהיה מעורבים ושהכל יהיה כמו שרצינו ודמיינו. ממליצים בחום!
אסתי פליק
אסתי פליק
קרא עוד
עשינו עם נטע גינון דשא סינטטי ומשטח מרוצף בגינה שלנו. הצוות היה מקצועי אחראי ונעים. אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה ונהנים מהדשא. ממליצים מאוד על שי וגיא מנטע גינון
מיכאל
מיכאל
קרא עוד
התקנו דשא סינטטי. גיא, שייקה והצוות עשו עבודה מקצועית מאוד, בזמן ובאיכות מצויינת. כבונוס היה קל ונעים להתנהל איתם לאורך כל התהליך וכל בקשה זכתה למענה מהיר ומקצועי.
דלית שדה
דלית שדה
קרא עוד
וואו!! הכרתי את שי מהישוב בו אני מתגוררת וראיתי עבודות שלו. אבל המציאות עלתה על הדימיון. שי ועובדיו עשו לנו גינה פשוט מהממת בסופר מקצועיות ואדיבות. ממליצה בפה מלא ואחריות מלאה. אין ספק שזהו החלק האהוב עלינו בבית.
אסף כהן
אסף כהן
קרא עוד
התקנת דשא סינטטי, יצא ממש יפה! עמידה יוצאת דופן בזמנים, עבודה איכותית והכל בהתאם למה שסוכם. תודה רבה!
סטפן גולדברג
סטפן גולדברג
קרא עוד
גיא, שי והצוות הקימו אצלנו גינת גג של אדניות עץ איפאה באורך כולל של 25 מטר. עבודה קשה ולא טריוויאלית. גיא היה סופר שירותי ומתחשב ועזר לנו בהכל משלב התכנון והעיצוב ועד לביצוע מושלם. עבדוה מאוד קשה, סופקה בזמן ובשירות אדיב ביותר. אחד הצוותי היותר חביבים ומקצועיים שיצא לי לקבל מהם שירות.
שלמה אייזנבך
שלמה אייזנבך
קרא עוד
עבודה מקצועית. גיא ושי נותנים עצות טובות ושירות מעולה והתוצאה מדברת בעד עצמה (גינה של 100 מר כולל דשא (סינטטי, חלוקי נחל וטוף. מחירים שפויים מומלץ
הקודם
הבא
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין – קיבוצניק, יליד הארץ אשר הינו נצר למשפחה שורשית ועובדי אדמה. שי חי ונושם אדמה משחר בגרותו ועובד בתחום הגינון מזה 25 שנים. במהלך השנים הקיף עצמו באדריכלי נוף ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה על מנת לתמוך בפעילות הענפה של חברת נטע גינון.

תפריט נגישות