ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

עיצוב גינה במרפסת – המדריך המקיף

עיצוב גינה במרפסת

רק בגלל שאתם מתגוררים בבניין רב־קומות, אתם לא צריכים לוותר על חלום הגינה הביתית הפורחת. גם מרפסת בקומה גבוהה יכולה להכניס את הטבע לחייכם עם שפע פרחים, צמחים ומטפסים, ואין זה משנה מה גודלה. כדי להפריח את השממה במרפסת שלכם אתם לא צריכים יותר מנכונות, רצון, מסירות והמון אהבה לצמחים. הוסיפו לזה כמה כלי עבודה נחמדים, משפך או צינור השקיה ואתם מסודרים.

גינה במרפסת היא טרנד מוביל בעיצוב הנוף האורבני, ולמעשה היא חלק ממגמה עולמית לטיפוח ערים פורחות ומוריקות שנהנות מהחמצן הטהור והנקי שהצמחים מייצרים. ואם תציצו לעבר המרפסות הרבות ברחבי הערים בארץ, תראו איך החזון העולמי הזה מתגשם הלכה למעשה. יש לכם מרפסת, ואתם רוצים לעצב בה גינה לתפארת? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

כמה דברים חשובים לפני שמתחילים לעבוד

לפני שתתכננו את הגינה הפורחת שלכם ותתחילו בעבודות עיצוב גינה במרפסת, נסו להגדיר את התכלית שלה. מלבד הרצון להעשיר את המרפסת בצמחים פורחים ובפרחים יפים, האם את רוצים לחסום נוף חסר יופי או להרחיק שכנים חטטניים? האם אתם חולמים על צמחי נוי מרהיבים או על סלט עשיר ובריא מגן הירק הפרטי שלכם?

נוסף על כך האם המרפסת שלכם גדולה או קטנה, ומהו המשקל המרבי שהיא יכולה לשאת? מהם תנאי האקלים באזור המגורים שלכם? מהו כיוון האוויר של המרפסת? ככל שתגדירו את הצרכים שלכם ואת השימושים האפשריים של הגינה הביתית, וככל שתבינו מה החשיבות של תנאי השטח ושל התנאים הסביבתיים לצמחים במרפסת, כך תוכלו לתכנן גינה נהדרת שתתאים גם לכם וגם למרפסת, וליהנות ממנה שנים רבות.

 

לתכנן את הגינה הביתית

עיצוב גינה במרפסת שונה מעיצוב גינה פרטית על הקרקע. צמחים שגדלים על הקרקע מכים את שורשיהם באדמה ויכולים לצמוח לגובה או לרוחב ללא הגבלה. צמחים במרפסת בהכרח גדלים בתוך עציצים, אדניות או מכלים, וצמיחתם מוגבלת. לפני שתציבו את האדניות, העציצים והמכלים על רצפת המרפסת, הכינו תוכנית ועבדו לפיה.

הקצו אזורים לאדניות בגדלים שונים ופזרו את משקלן על הרצפה. התוכנית תעזור לכם לשמור על מרחבים פתוחים ונעימים ולהימנע מצפיפות. עליכם להביא בחשבון גם את המשקל המרבי שהמרפסת שלכם יכולה לשאת. אם תציבו במרפסת עצים גדולים בתוך קונטיינרים מעוצבים נוסף לאלמנטים קישוטיים מאבן או מעץ, ריהוט גינה וחפצים אחרים שמשקלם הכולל עובר את המשקל המרבי המותר, אתם עלולים להפר את היציבות של המבנה ולסכן את עצמכם ואת השכנים שלכם.

 

עיצוב גינה במרפסת עם אדניות

גינה מעוצבת במרפסת הביתית היא הדבר הטבעי ביותר לתושבי הערים, ואין ספק שיש לה יתרונות רבים. אחד היתרונות של גינת המרפסת הוא אדניות רכבת מעוצבות. למעשה, שתילה באדניות היא האפשרות היחידה לגינות גבוהות כיוון שאין דרך אחרת לשתול את הצמחים, לטפח את גן הירק וליהנות מעצי הנוי במרפסת.

גינון באדניות עוזר לנו לשלוט בכמות האדמה ובאיכות שלה וכן בכמויות המים שהצמחים מקבלים. אפשר להשתמש באדניות בגדלים שונים ומסוגים שונים. כל מְכָל יכול להיות בית חם ואוהב לצמחי הגינה החל בקופסאות עץ בלויות וסירים שיצאו משימוש, וכלה בדליי פלסטיק ישנים. לפני ששותלים צמחים, פרחים או עצים באדניות חשוב לנקב בהם פתחי ניקוז, למלא אותם באדמה איכותית ודשנה ולהתחיל לשתול.

עיצוב גינות מרפסת בכפר סבא

 

משפך, צינור או מערכת השקיה חכמה?

שיטת ההשקיה שלכם תלויה בגודל המרפסת, בגודל הצמחייה ובנוחות שלכם. אם יש לכם מרפסת קטנה ומעט צמחייה, כדאי לקנות משפך גדול ולהשקות בו את הגינה ממש כמו פעם.

אם יש לכם מרפסת גדולה וצמחייה מרובה, כדאי להתקין בפינת המרפסת ברז, לחבר אליו צינור וליהנות מהשקיה איכותית, פשוטה ויעילה. אם אין לכם זמן להשקות את הגינה, כדאי לחשוב על מערכת השקיה חכמה שתשקה את הצמחים בשעות מוגדרות ותחסוך מכם זמן יקר וטרחה. שימו לב כי היום ישנן מערכות השקיה חכמות מאוד שמאפשרות שליטה היישר מהנייד.

בין שתבחרו בהשקיה ידנית ובין שתבחרו במערכת השקיה חכמה, ודאו שרצפת המרפסת אטומה ופתחי הניקוז פתוחים ונקיים. אל תשכחו שאת גרים בבניין משותף, ויש בקומה למטה שכנים שגם רוצים ליהנות מהגינה הביתית שלהם. אתם לא רוצים שהמים מהגינה שלכם יחלחלו אליהם, נכון?

 

איך לבחור צמחים למרפסת?

בניגוד למה שאתם אולי חושבים, לא כל צמח יכול להתאים לגינה הביתית הקטנה שלכם. אם המרפסת שלכם חשופה לשמש ישירה במשך שעות רבות, יש צמחים שיתקשו לשגשג בה, יקמלו וינבלו די מהר.

אם המרפסת שלכם מוצלת רוב שעות היום, לא תוכלו לשתול בה צמחים שזקוקים לשמש חזקה. אם המרפסת שלכם חשופה לרוחות עזות, כדאי שתוותרו על צמחים קטנים ועדינים ותשתלו עצי נוי ושיחים שיכולים לעמוד באתגרי הטבע.

כיווני האוויר חשובים מאוד, ולכן אם המרפסת שלכם פונה למזרח וחשופה לשמש חזקה בשעות הבוקר, יתאימו לה מטפסים כמו לילך, יסמין או סולנום יסמיני; רב־שנתיים כמו מרווה, אלוורה ואיריס וצמחים ממשפחת הסוקולנטים.

אם המרפסת פונה לצפון ומוצלת ברובה, יתאימו לה מטפסים כמו מורן החורש ויערה יפנית; רב־שנתיים כמו סיגלית אוסטרלית ופיקוס זוחל וצמחים ממשפחת הסוקולנטים.

אם המרפסת שלכם פונה לדרום וסופגת שמש חזקה, יתאימו לה מטפסים כמו סמבוק שחור ופיטנגו; רב־שנתיים כמו גרניום ומרווה; וצמחים ממשפחת הסוקולנטיים.
אם ברשותכם לייצר גדר חיה אז עץ כגון ברוש טוטם או שיח כמו דורנטה תאילנדית יעשה עבודה נפלאה.

אם המרפסת פונה למערב וקולטת שמש ישירה וחזקה משעות הצהריים ואילך, יתאימו לה מטפסים כמו הדס מצוי ומורן החורש; רב שנתיים כמו פסיפלורה ויסמין וצמחים ממשפחת הסוקולנטים.
גם עצי פרי עתידים לשגשג במרפסת הפונה לכיוון מערב, ולחובבי הז'אנר גם עציצי תבלין רבים (לוונדר, רוזמרין, לואיזה, מליסה, זעתר ועוד).

אם אתם חולמים לגדל ירקות משלכם בערוגת גן יפהפייה, הקצו לכך אזור מיוחד במרפסת, ודאו שהוא חשוף לשמש והשקו את שתילי הירקות היטב.

עיצוב גינות גג נס ציונה

 

לעצב גינת מרפסת פורחת עם נטע גינון

גרים בקומה גבוהה וחולמים על גינה פורחת, על הניחות המשכרים של צמחי המרפא, על הצבעים העזים של הפרחים, על עצים גבוהים ויפים? צוות נטע גינון ישמח לעמוד לרשותכם, ללוות אתכם בתהליך מתחילתו ועד סופו ולסייע לכם בעבודות הגננות השוטפות.

אנחנו בנטע גינון עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם משתלת גלילות, כך שאתם זוכים למחירים מצוינים עם הצמחיה האיכותית.
כמו כן, ברשותנו ידע מקצועי רב שצברנו במהלך השנים ואת כל הטעויות שאתם עתידים לעשות, אנחנו נוכל לחסוך מכם.ן.

גינה ביתית יפה ומשגשגת במרפסת גבוהה היא כבר לא חלום רחוק. אתם יכולים להצטרף לאלפי משפחות ישראליות שמטפחות גינות ביתיות בלב העיר ונהנות מהטבע במיטבו.

רוצים להתחיל ולתכנן את גינת המרפסת שלכם? דברו איתנו. אנחנו כאן מוכנים להתחיל.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מאמרים נוספים
המלצות לקוחות
אורן צורדקר
אורן צורדקר
קרא עוד
נטע גינון התקינו בגינתי דשא סינטטי והתוצאה פשוט מושלמת!! שירות,מקצועיות ומחיר משתלם! תודה רבה שי!
הדר שפיצר
הדר שפיצר
קרא עוד
עבודה יפה מאוד! לכל אורך הדרך שי דאג שנהיה מעורבים ושהכל יהיה כמו שרצינו ודמיינו. ממליצים בחום!
אסתי פליק
אסתי פליק
קרא עוד
עשינו עם נטע גינון דשא סינטטי ומשטח מרוצף בגינה שלנו. הצוות היה מקצועי אחראי ונעים. אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה ונהנים מהדשא. ממליצים מאוד על שי וגיא מנטע גינון
מיכאל
מיכאל
קרא עוד
התקנו דשא סינטטי. גיא, שייקה והצוות עשו עבודה מקצועית מאוד, בזמן ובאיכות מצויינת. כבונוס היה קל ונעים להתנהל איתם לאורך כל התהליך וכל בקשה זכתה למענה מהיר ומקצועי.
דלית שדה
דלית שדה
קרא עוד
וואו!! הכרתי את שי מהישוב בו אני מתגוררת וראיתי עבודות שלו. אבל המציאות עלתה על הדימיון. שי ועובדיו עשו לנו גינה פשוט מהממת בסופר מקצועיות ואדיבות. ממליצה בפה מלא ואחריות מלאה. אין ספק שזהו החלק האהוב עלינו בבית.
אסף כהן
אסף כהן
קרא עוד
התקנת דשא סינטטי, יצא ממש יפה! עמידה יוצאת דופן בזמנים, עבודה איכותית והכל בהתאם למה שסוכם. תודה רבה!
סטפן גולדברג
סטפן גולדברג
קרא עוד
גיא, שי והצוות הקימו אצלנו גינת גג של אדניות עץ איפאה באורך כולל של 25 מטר. עבודה קשה ולא טריוויאלית. גיא היה סופר שירותי ומתחשב ועזר לנו בהכל משלב התכנון והעיצוב ועד לביצוע מושלם. עבדוה מאוד קשה, סופקה בזמן ובשירות אדיב ביותר. אחד הצוותי היותר חביבים ומקצועיים שיצא לי לקבל מהם שירות.
שלמה אייזנבך
שלמה אייזנבך
קרא עוד
עבודה מקצועית. גיא ושי נותנים עצות טובות ושירות מעולה והתוצאה מדברת בעד עצמה (גינה של 100 מר כולל דשא (סינטטי, חלוקי נחל וטוף. מחירים שפויים מומלץ
הקודם
הבא
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין – קיבוצניק, יליד הארץ אשר הינו נצר למשפחה שורשית ועובדי אדמה. שי חי ונושם אדמה משחר בגרותו ועובד בתחום הגינון מזה 25 שנים. במהלך השנים הקיף עצמו באדריכלי נוף ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה על מנת לתמוך בפעילות הענפה של חברת נטע גינון.

תפריט נגישות