ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

תכנון מערכת השקיה בגינה

תכנון מערכת השקיה לגינה

מי שנמצא בתחום עיצוב הנוף מספיק שנים יודע שיש איזון עדין בין הטבע ובין יכולת התכנון המופלאה של האדם, ולאיזון הזה תמיד צריך לשאוף. גינות יפות ומטופחות הן משגשגות בזכות התרומה ההדדית של הטבע ושל האדם – הטבע נותן את הצומח, והאדם – מעצב הנוף – נותן את מערכת ההשקיה.

מערכת השקיה היא לא עניין של מה בכך; כדי להפיק ממנה תועלת מרבית צריך לתכנן אותה ולהתאים אותה לתנאי השטח ולצורכי הגינה. הסוד לגינה יפה ופורחת טמון לא רק באיכות הצמחים, בהתאמתם לתנאי האקלים ובטיפול מסור אלא גם בעבודה יעילה ותקינה של מערכת ההשקיה שמזינה אותם. חולמים על גינה יפה ומטופחת? התחילו בתכנון מערכת ההשקיה. כך תעשו את זה.

 

למה צריך לתכנן את מערכת ההשקיה בגינה?

גינה משגשגת, יפה ומטופחת היא תוצר של תכנון קפדני, ומערכת השקיה איכותית היא מאבני היסוד שלה. לפני שחושבים על סוג האדמה, על תנאי האקלים, על החשיפה לשמש, על סידור הערוגות ועל שתילת הצמחים, צריך לחשוב על הזרמת המים לגינה. כל צמח זקוק לתנאי השקיה מוגדרים, ולכן חשוב לתכנן את מערכת ההשקיה לפני שבוחרים צמחים ושותלים אותם בגינה.

אם מתכננים את מערכת ההשקיה ומתקינים אותה בתבונה, כל הצמחים בגינה יקבלו השקיה במינון המדויק והנחוץ להם ויוכלו לפרוח ולשגשג. כמו כן, תכנון מערכת השקיה מונע בזבוז מים, השקית יתר או השקיה מעטה.  לא נטעה אם נאמר שמערכת ההשקיה היא עמוד השדרה של הגינה וחלק בלתי נפרד מהתשתית שלה.

 

תכנון מערכת השקיה

איך לתכנן את מערכת ההשקיה בגינה?

מערכת ההשקיה היא הבסיס לגינה פורחת ומטופחת. היא עוזרת לבני הבית ליהנות מצמחים בריאים וחזקים בלי לטרוח בהשקיה יומית ובלי לבזבז מים. מקימים גינה? כך תתכננו את מערכת ההשקיה שלה:

  • העריכו את תנאי השטח ותכננו את הגינה; החליטו איזה צמחים יישתלו בה ובאילו אזורים; הביאו בחשבון את תנאי האקלים ואת מידת החשיפה לשמש; חשבו על הרכב האדמה ועל מבנה הקרקע; בדקו אם האדמה מסוגלת לספוג מים היטב ותקנו שיפועים אם יש.
  • קנו מערכת השקיה שלמה וודאו שכל הרכיבים הנחוצים כלולים בה לרבות צינורות, טפטפות, מתזים, חיבור לברז המים ולמערכת החכמה.
  • ייעדו תפקיד לכל אזור בגינה; חלקו את הגינה לאזורים והקצו לכל אזור צמחייה מוגדרת. התחשבו במידת החשיפה לשמש, בתנאי הקרקע ובצורכי ההשקיה של כל צמחיה.
  • בדקו את לחץ המים בברז הייעודי ובחרו במערכת השקיה שיכולה לווסת את לחץ המים ולייעל אותו.
  • העדיפו מערכת השקיה אוטומטית או חכמה. מערכת השקיה אוטומטית או חכמה נחוצה לתהליך תכנון השקיה לגינה, חוסכת במים ושומרת על הצמחייה.
  • קבלו ייעוץ מקצועי ממעצבי נוף והתאימו את מערכת ההשקיה לצורכי הגינה שלכם. לצוות של נטע גינון יש ניסיון רב־שנים בתכנון מערכות השקיה רב־תכליתיות בגינות קטנות וגדולות ויכול להתקין בגינה שלכם את מערכת המים המדויקת והמתאימה לצרכים שלכם.

 

חשוב להבין שמערכת השקיה מורכבת ממספר פריטים שונים. בדרך כלל אלה האביזרים העיקריים: מחשב השקיה המופעל על ידי סוללה. ארון הגנה מפני תנאי מזג האוויר, ברזים, ווסט לחץ ומסננים. יש לשים לב לפרמטרים הבאים:

  • מחשב השקיה – לבדוק האם ישנה אפשרות להפעלה אוטומטית והאם מתחבר לטלפון חכם.
  • טווח ספיקות – לבדוק האם תואם את גודל הגינה.
  • יש לבדוק שהברזים תואמים לקוטר של הצינור.
  • מספר פתיחות ביום והאם ישנה אפשרות לחלוקה לאזורי השקיה שונים.

 

 מה היתרונות של מערכת השקיה בגינה?

למערכת השקיה יש יתרונות רבים. ראשית, היא חוסכת במים. מטבעה היא יעילה יותר מהשקיה ידנית כיוון שהיא מספקת מים לישירות לשורשי הצמחים. השימוש בה מצמצם את בזבוז המים ומייעל את השימוש בהם. שנית, מערכת השקיה משקה את הצמחים בעקביות ובהתמדה. כל צמח מקבל את כמות המים הנחוצה לו במועד המתאים. מערכת ההשקיה לא יכולה 'לשכוח' להשקות את הצמחים כיוון שהיא מתוכנתת להשקות בימים קבועים ובשעות קבועות.

נוסף על כך, מערכת השקיה איכותית חוסכת לכם זמן יקר. אם אתם עסוקים או עובדים או עושים דברים אחרים, אתם לא צריכים להפסיק את הפעילויות שלכם כדי להשקות את הגינה. מערכת ההשקיה שלכם עושה את זה בשבילכם.

כמו כן, מערכת השקיה איכותית שומרת על בריאות הצמחים בגינה. היא מונעת השקיית יתר או השקיה מעטה ועוזרת לצמחים לשגשג.

ולבסוף, תכנון מערכת השקיה לגינה שהיא גם משוכללת וגם מתקדמת, מעלה את הערך של הנכס שלכם. מערכת ההשקיה שומרת על היופי של הגינה הביתית ונראית אטרקטיבית לקונים עתידיים או לשוכרים.

עצי נוי בקרית טבעון

 

למה כדאי לתכנן מערכת השקיה עם צוות מקצועי?

אף על פי שתכנון מערכת השקיה לגינה והתקנתה היא פרויקט מעניין ומתגמל אם אתם מנהלים את הפרויקט בעצמכם, כדי שהמערכת תאריך ימים ותפעל היטב מומלץ לתכנן אותה יחד עם אנשי מקצוע. לגננים מקצועיים יש ניסיון בהתקנת מערכות השקיה מתקדמות, והם יודעים איך להתאים אותה לצרכים הפרטניים של כל גינה.

הצוות המקצועי של נטע גינון יעריך את צורכי ההשקיה בגינה שלכם, יתאים אותה לצמחייה, לתנאי הקרקע, למידת החשיפה לשמש ולדרישות שלכם ויתקין אותה במהירות. מערכת השקיה איכותית תיתן לכם שקט ותשמור על הצמחייה בגינה בריאה ויפה.

 

מערכות השקיה לגינה מתקינים עם נטע גינון

מתכננים מערכת השקיה לגינה? דברו איתנו. אנחנו נציע לכם הצעה משתלמת ונוודא שהגינה שלכם מקבלת את הטוב ביותר. הינה כמה סיבות טובות לעבוד איתנו:

  • מומחיות – לצוות שלנו יש ניסיון של יותר משלושה עשורים ומומחיות בהתקנת מערכות השקיה מסוגים שונים. אנחנו נמצא את פתרונות ההשקיה המדויקים לגינה שלכם ונדאג לתחזוקה תקופתית כדי שאתם לא תצטרכו לטרוח.
  • מתקנים חדישים – אנחנו עובדים רק עם מערכות השקיה משוכללות ודואגים לתיקון בלאי ולבדיקות תקופתיות. טכנולוגיית ההשקיה מתקדמת עם הזמן, וגם הגינה שלכם צריכה להתאים לרוח הזמן. בשביל זה אנחנו כאן.
  • שירות ותמיכה – שביעות הרצון שלכם היא העדיפות העליונה שלנו, ומערכות ההשקיה האיכותיות שהתקנו ללקוחות רבים עד היום מוכיחים זאת. מבחינתנו הדרישות עליכם, הביצוע עלינו.
  • שיתוף פעולה – אנחנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם משתלת גלילות וזוכים למחירים הכי טובים בשוק. לכן, גם בהתקנת מערכת ההשקיה תקבלו מחירים מעולים.

 

רוצים ליהנות מגינה ביתית יפה, מטופחת והרמונית? רוצים שהצמחים יקבלו השקיה בזמן? דברו איתנו; מערכת ההשקיה החדשה שלכם בדרך אליכם.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מאמרים נוספים
המלצות לקוחות
אורן צורדקר
אורן צורדקר
קרא עוד
נטע גינון התקינו בגינתי דשא סינטטי והתוצאה פשוט מושלמת!! שירות,מקצועיות ומחיר משתלם! תודה רבה שי!
הדר שפיצר
הדר שפיצר
קרא עוד
עבודה יפה מאוד! לכל אורך הדרך שי דאג שנהיה מעורבים ושהכל יהיה כמו שרצינו ודמיינו. ממליצים בחום!
אסתי פליק
אסתי פליק
קרא עוד
עשינו עם נטע גינון דשא סינטטי ומשטח מרוצף בגינה שלנו. הצוות היה מקצועי אחראי ונעים. אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה ונהנים מהדשא. ממליצים מאוד על שי וגיא מנטע גינון
מיכאל
מיכאל
קרא עוד
התקנו דשא סינטטי. גיא, שייקה והצוות עשו עבודה מקצועית מאוד, בזמן ובאיכות מצויינת. כבונוס היה קל ונעים להתנהל איתם לאורך כל התהליך וכל בקשה זכתה למענה מהיר ומקצועי.
דלית שדה
דלית שדה
קרא עוד
וואו!! הכרתי את שי מהישוב בו אני מתגוררת וראיתי עבודות שלו. אבל המציאות עלתה על הדימיון. שי ועובדיו עשו לנו גינה פשוט מהממת בסופר מקצועיות ואדיבות. ממליצה בפה מלא ואחריות מלאה. אין ספק שזהו החלק האהוב עלינו בבית.
אסף כהן
אסף כהן
קרא עוד
התקנת דשא סינטטי, יצא ממש יפה! עמידה יוצאת דופן בזמנים, עבודה איכותית והכל בהתאם למה שסוכם. תודה רבה!
סטפן גולדברג
סטפן גולדברג
קרא עוד
גיא, שי והצוות הקימו אצלנו גינת גג של אדניות עץ איפאה באורך כולל של 25 מטר. עבודה קשה ולא טריוויאלית. גיא היה סופר שירותי ומתחשב ועזר לנו בהכל משלב התכנון והעיצוב ועד לביצוע מושלם. עבדוה מאוד קשה, סופקה בזמן ובשירות אדיב ביותר. אחד הצוותי היותר חביבים ומקצועיים שיצא לי לקבל מהם שירות.
שלמה אייזנבך
שלמה אייזנבך
קרא עוד
עבודה מקצועית. גיא ושי נותנים עצות טובות ושירות מעולה והתוצאה מדברת בעד עצמה (גינה של 100 מר כולל דשא (סינטטי, חלוקי נחל וטוף. מחירים שפויים מומלץ
הקודם
הבא
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין – קיבוצניק, יליד הארץ אשר הינו נצר למשפחה שורשית ועובדי אדמה. שי חי ונושם אדמה משחר בגרותו ועובד בתחום הגינון מזה 25 שנים. במהלך השנים הקיף עצמו באדריכלי נוף ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה על מנת לתמוך בפעילות הענפה של חברת נטע גינון.

תפריט נגישות