ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

עיצוב חצר בבית פרטי

עיצוב חצר בבית פרטי

למגורים בבית פרטי יש יתרונות רבים, אך רבים יסכימו שהיתרון הגדול ביותר הוא החצר הפרטית. אם אתם גרים בבית פרטי ויש לכם חצר פרטית, אתם ודאי יודעים שההבדל בין חצר ביתית עזובה ומוזנחת ובין חצר ביתית מדהימה ופורחת נעוץ ברצון של בעלי הבית לשנות את המצב ולהפריח את השממה. ומה שיפה בהפרחת השממה, הוא שאפשר לעשות את זה בכל דרך שעולה על דעתכם. כל מה שנחוץ הוא חזון, עבודה מקצועית ונכונות להשקיע מאמץ בעבודה. חולמים על עיצוב חצר בבית פרטי, יש לכם חצר פרטית שמשוועת לעיצוב מקצועי? כך תעשו ממנה גן פורח ומשגשג.

 

שרטטו את חצר חלומותיכם

בניגוד למה שאתם אולי חושבים, עיצוב חצר בבית פרטי אינו משימה מורכבת. להפך – אם תכינו תוכנית מדויקת ותעבדו לפיה, תגלו שעבודת העיצוב היא פשוטה, הגיונית וגם מהנה. אז איפה מתחילים? בשולחן השרטוטים כמובן. אך לפני שתשבו לשרטט את חצר החלומות שלכם, קחו מחברת ריקה וכתבו בה את החלומות שלכם. על מה אתם חולמים? על גינת ירק משגשגת או על גן נוי רחב ידיים? על בוסתן שופע או על מרחבים של דשא סנטטי רך ואיכותי? חפשו במרשתת תמונות של חצרות מעוצבות. הדפיסו את התמונות שמוצאות חן בעינכם והדביקו אותן במחברת. תנו לחצר החלומות שלכם לקרום עור וגידים על הנייר לפני שתוציאו אותה אל הפועל.

ומה הלאה? מדדו את השטח וחלקו אותו לאזורים. מדדו כל אזור, הועידו אותו למטרה מוגדרת ושרטטו תוכנית מדויקת. כדאי לערוך מחקר מקדים וללמוד איך להתאים צמחים שונים לסוג האדמה, למזג האוויר, לעונות השנה ולצרכים שלכם. הועידו את האזורים החשופים לשמש ישירה, לצמחים שזקוקים לשמש ישירה. באזורים המוצלים תוכלו להציב את מתקני הפנאי והאירוח.

חשבו על העצים שתרצו לנטוע סביב החצר – האם תעדיפו עצי נוי גבוהים? או אולי עצי פרי לבוסתן הביתי המתהווה? ערכו רשימה של כל העצים, השיחים, הצמחים והפרחים שבכוונתכם לשתול והעריכו את התקציב שיידרש לכך. אם תעבדו במסגרת התקציב, תוכלו לייעל את התוכנית ואף לחסוך כסף.

 

עצבו שבילים מסוגננים וחברו בין אזורי החצר

שבילים מסוגננים לא רק מחברים בין אזורי החצר אלא גם מוסיפים לה חן ואופי ומייפים אותה. בכל הנוגע לשבילים, נסו לא להיות ספונטניים. הקפידו להביא אותם בחשבון בתוכנית החצר ושרטטו אותם לפי מידות מדויקות. השבילים צריכים להיות גם תכליתיים וגם מעוצבים.

התאימו את האריחים למראה של החצר ולאופייה. אריחי דֵק יתאימו לחצר יוקרתית, ואריחי אבן יתאימו לחצר כפרית; אריחים צמודים יתאימו לחצר מישורית, ואריחים מרווחים יתאימו לחצר עשירה בטרסות. תנו לשבילי החצר להוביל אתכם בנוחות משער הכניסה לפתח הבית, מהמרפסת לבריכה ומהביתן לגן הירק והתענגו עליהם ועל הפשטות היפה שלהם.

עיצוב חצר עם שביל מאבנים

 

עיצוב חצר בבית פרטי – נקודת המיקוד

הרכיב המרכזי בחצר הוא נקודת מיקוד שמרתקת אליה מבטים מכל פינה ומכל זווית. נקודת המיקוד היא בדרך כלל אביזר נוי גדול כמו פרגולת עץ מסוגננת, מזרקת מים מעוצבת, בריכת דגי נוי במראה טבעי, בור אש יוקרתי או רחבת דֵק מפוארת. נקודת המיקוד צריכה להשתלב בתוכנית החצר למן ההתחלה כיוון שהחצר עצמה אמורה להתעצב סביבה ולהבליט אותה. הקצו מקום מרכזי בשרטוט לנקודת המיקוד וחשבו על דרכים להעצים אותה.

בניית דק איפאה

 

הכינו את התשתיות

עכשיו כשהשרטוט גמור, התוכנית מוכנה ואתם יודעים בדיוק איך החצר שלכם תיראה לאחר שאחרון הגננים יעזוב את השטח, הגיע הזמן להכין את השטח ולתכנן את התשתיות. הכנת התשתיות מחייבת עבודה מקצועית, ולכן חשוב לשתף אנשי מקצוע כמו מעצבי נוף, גננים, חשמלאים ושרברבים בתהליך הכנת התוכנית. תשתיות לחצרות מעוצבות כוללות מערכת השקיה חכמה, יעילה וחסכונית והתקנה בטיחותית של חיווטי חשמל. הכנת השטח כוללת עבודות ליישור האדמה, לסילוק אבנים וסלעים, לניכוש עשבים שוטים ולעקירת שורשים מתים. כדי שהחצר שלכם תהיה מרהיבה ומעוררת השראה הקפידו על עבודת הכנה יסודית ושיטתית והיעזרו בכל אנשי המקצוע הנדרשים.

 

אילו עצים מתאים לשתילה בחצר?

בואו נדבר על עצים. לפני שניטע עצים בחצר הבית, כדאי שנברר אילו עצים מתאימים לה. יש אנשים שמעדיפים רק עצי נוי, ויש אנשים שאוהבים לשלב בין עצי נוי ובין עצי פרי. למרבה המזל, זנים רבים של עצים אוהבים את האקלים הישראלי ואת כל סוגי האדמה בארץ. עצי נוי נשירים שייקלטו היטב בחצר הבית, הם אלביציה ורודה, רימון מצוי, אדר כפני, כליל החורש, תות לבן ולגרסטרמיה הודית. עצים ירוקי־עד איכותיים הם קליאנדרה אדומת פרי, איקליפטוס אדום מצנפת, קטלב משונן, ברזילי הדור וכל מיני ההדרים.

בכל הנוגע לשיחים, נציין את השיחים המשתרעים שממלאים אזורים רבים בחצר ומעשירים אותה, כמו דימונדיה מרגרטה, בת קורנית זוחלת, מקרדוניה גולד דאסט ופרנקניה חלקה. הצמחים היפים האלה אוהבים שמש ואינם זקוקים להשקיה מרובה, ולכן כדאי לשתול אותם באזורים החשופים לשמש מלאה. מבין הפרחים האופייניים לארצנו ומתאימים לחצרות שטופות שמש, אפשר למנות את הגרניום, הביגוניה, הפיתוניה, הניצנית, הוורבנה ועוד מינים רבים אחרים. הפרחים המדהימים האלה ימלאו את החצר בצבעים בוהקים ויפיצו בה ניחוחות משכרים.

 

עיצוב החצר בעזרת כדים, אדניות או ערוגות?

בעלי בתים רבים מתלבטים בין שתילה בערוגות באדמה ובין שתילה בכדים, בעציצים ובאדניות. עקרונות עיצוב החצרות אינם מכריעים לכאן או לכאן כיוון שחצר יפה, מלאה ועשירה אוהבת מגוון, מבחר ושילובים יצירתיים בין כל האפשרויות. אז למה לא לשתול גם באדמה, גם באדניות מעוצבות ואדניות רכבת וגם בכדים גדולים? עיקרון העיצוב של שימוש בכלים לשתילה צריך להיות משחקי גובה, ניתן להוסיף 3 כדים גדלים שונים בפינה של החצר כאשר כל כלי וצמח בגובה שונה, אלמנט משחקי הגובה יצור תחושה של גיוון ונקודת מיקוד מעניינת. חשוב רק לפזר אותם על פני השטח כולו כך שהחצר תיראה יפה ולא ריקה.

אדניות עץ סינטטי גינת גג בכפר סבא

 

מוכנים להתחיל לעבוד?

בשלב זה נראה שאתם כבר מוכנים ויכולים להוציא מהמחסן את כלי העבודה, להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד. זכרו שעיצוב חצר הוא לא עניין של מה בכך. התהליך עצמו אורך זמן, וגם לאחר שחברת הגינון מסיימת את עבודת עיצוב והקמת הגינה, יש להמשיך ולטפח את הגינה, לטפל בצמחים, לאסוף את היבול, לנקות את המדשאה ולתחזק את המתקנים. כדי שהחצר היפה שלכם תישאר פורחת ותשגשג אתם צריכים להשקיע בה זמן, משאבים והרבה אהבה. רוצים ליהנות מעיצוב נוף מקצועי של חצר יפה ומהודרת? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

 

נטע גינון לעיצוב חצר מקצועי

עיצוב חצר בבית פרטי כדאי להשאיר למומחים. צוות המומחים של נטע גינון מנוסה ומיומן בעיצוב נוף ובעבודות גננות ויודע איך להתאים את האופי של החצר לטעם, להעדפות ולחלומות של בני הבית. חולמים על גן פורח סביב הבית? על מדשאה מטופחת? על טרסות מרוצפות? על מזרקה יפהפייה? החלום שלכם בר מימוש ויכול להתגשם במהרה. אז אל תישארו בעולם החלומות, דברו איתנו, ויחד נגשים לכם חצר נפלאה ומיוחדת במינה.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מאמרים נוספים
המלצות לקוחות
אורן צורדקר
אורן צורדקר
קרא עוד
נטע גינון התקינו בגינתי דשא סינטטי והתוצאה פשוט מושלמת!! שירות,מקצועיות ומחיר משתלם! תודה רבה שי!
הדר שפיצר
הדר שפיצר
קרא עוד
עבודה יפה מאוד! לכל אורך הדרך שי דאג שנהיה מעורבים ושהכל יהיה כמו שרצינו ודמיינו. ממליצים בחום!
אסתי פליק
אסתי פליק
קרא עוד
עשינו עם נטע גינון דשא סינטטי ומשטח מרוצף בגינה שלנו. הצוות היה מקצועי אחראי ונעים. אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה ונהנים מהדשא. ממליצים מאוד על שי וגיא מנטע גינון
מיכאל
מיכאל
קרא עוד
התקנו דשא סינטטי. גיא, שייקה והצוות עשו עבודה מקצועית מאוד, בזמן ובאיכות מצויינת. כבונוס היה קל ונעים להתנהל איתם לאורך כל התהליך וכל בקשה זכתה למענה מהיר ומקצועי.
דלית שדה
דלית שדה
קרא עוד
וואו!! הכרתי את שי מהישוב בו אני מתגוררת וראיתי עבודות שלו. אבל המציאות עלתה על הדימיון. שי ועובדיו עשו לנו גינה פשוט מהממת בסופר מקצועיות ואדיבות. ממליצה בפה מלא ואחריות מלאה. אין ספק שזהו החלק האהוב עלינו בבית.
אסף כהן
אסף כהן
קרא עוד
התקנת דשא סינטטי, יצא ממש יפה! עמידה יוצאת דופן בזמנים, עבודה איכותית והכל בהתאם למה שסוכם. תודה רבה!
סטפן גולדברג
סטפן גולדברג
קרא עוד
גיא, שי והצוות הקימו אצלנו גינת גג של אדניות עץ איפאה באורך כולל של 25 מטר. עבודה קשה ולא טריוויאלית. גיא היה סופר שירותי ומתחשב ועזר לנו בהכל משלב התכנון והעיצוב ועד לביצוע מושלם. עבדוה מאוד קשה, סופקה בזמן ובשירות אדיב ביותר. אחד הצוותי היותר חביבים ומקצועיים שיצא לי לקבל מהם שירות.
שלמה אייזנבך
שלמה אייזנבך
קרא עוד
עבודה מקצועית. גיא ושי נותנים עצות טובות ושירות מעולה והתוצאה מדברת בעד עצמה (גינה של 100 מר כולל דשא (סינטטי, חלוקי נחל וטוף. מחירים שפויים מומלץ
הקודם
הבא
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין – קיבוצניק, יליד הארץ אשר הינו נצר למשפחה שורשית ועובדי אדמה. שי חי ונושם אדמה משחר בגרותו ועובד בתחום הגינון מזה 25 שנים. במהלך השנים הקיף עצמו באדריכלי נוף ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה על מנת לתמוך בפעילות הענפה של חברת נטע גינון.

תפריט נגישות