ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

עיצוב גינה קטנה

עיצוב גינה קטנה

בעלי בתים ודירות גן טועים לפעמים לחשוב שגינה קטנה לא שווה את ההשקעה שלהם, שאיננה פרקטית או שאין דרך ליהנות ממנה כפי שהיו נהנים מגינה גדולה יותר. הרשו לנו להבהיר: אין שום בסיס לתפיסה הזו! לגינות קטנות יש פוטנציאל עיצובי ופרקטי אדירים, ועם התכנון הנכון – אפשר אפילו להרגיש שאתם נמצאים באחו רחב ידיים. לא מאמינים? המשיכו לקרוא את הטיפים שלנו עבור עיצוב גינה קטנה.

 

אין מספיק מרחב? צרו אשליה

אשליות אופטיות הן יותר מתעלול משעשע לילדים, אלא אפשר לנצל אותן גם בעיצוב הגינות שלנו. ישנם כמה עקרונות שכדאי לשמור עליהם בעת עיצוב גינה קטנה כדי לתת תחושה של מרחב:

  • העדיפו קווים עגולים על פני ישרים, והימנעו מזוויות חדות. זה יטשטש את הגבולות של שטח הגינה, יעזור לה להשתלב בשטח הסובב אותה ובכלל ייתן תחושה שהיא נמשכת רחוק יותר. את הקווים העגולים והרכים אפשר ליצור בדרכים רבות ויצירתיות: עיצוב גינה עם חלוקי נחל או הצבת אבני מדרך בזוויות וצורות מעניינות, לתכנן את שתילת הצמחים סביב קווים מעוגלים ולא מרובעים, ואפילו טכניקות פשוטות כמו גיזום השיחים שלכם בקווי מתאר עגולים.

 

  • צרו הבדלי גובה בתכנון הנוף כדי ליצור חלל רב יותר בתוך טווח הגינה. אפשר לנצל הבדלי גובה שמופיעים בגינתכם באופן טבעי, או ליצור אותם בעצמכם בעזרת הגבהה של חלק מהאדמה או לחילופין בחפירה. בנו טרסות, תכננו דק או משטח ישיבה אחר מוגבה מעל הקרקע, ועוד. אפילו שתילת צמחים ועצים בגבהים משתנים יכולה לעשות הבדל גדול לעתים.

 

  • השתמשו בצבעים. כאשר אתם בוחרים את הצמחים, הריהוט, והאלמנטים שאתם מציבים בגינה, השתדלו לבחור בצבעים בהירים לחזית שלה ואילו בצבעים כהים יותר בצידה האחורי. כך תתקבל אשליה אופטית נהדרת של עומק ושל שטח גדול.

עיצוב גינה קטנה

בחרו חכם: עצים, שיחים ופרחים

אם שטח הגינה שלכם אכן קטן, כנראה שלא תוכלו לשתול בו את כל סוגי הצמחים שראיתם במשתלה. בנוסף, כדאי לנצל כראוי את המגוון שבכל זאת מתאפשר לכם לשתול בגינה, כלומר לא לשתול עץ אחד גדול או שיח מטפס שישתלט על כל השטח, יחנוק את הצמחים האחרים וייצור מראה סגור ומחניק. אם אתם שותלים עצים מסביב לגינה, היזהרו שלא לבחור בעצים גדולים או רחבים מדי כדי שלא יחסמו את אור השמש עבור הצמחים הנמוכים יותר.

 

עיצוב גינה קטנה עם דשא סינטטי או דק איכותי

דשא סינטטי בגינה קטנה יכול לתת תחושה של שטח רחב יותר, כמו גם דק איפאה או דק סינטטי. שימו לב שאתם בוחרים דשא סינטטי איכותי ולא כזה שיתן תחושה מלאכותית או זולה. אם אתם קונים דשא סינטטי אז וודאו כי הוא בעל סיבים צפופים וארוכים. לגבי התקנת דק איכותי – דק איפאה, דק סינטטי או דק במבוק יהיו הבחירות המושכלות.

דק סינטטי - נטע גינון
דק סינטטי – אידיאלי גם בחורף

 

איך מנצלים היטב את שטח הגינה הקטנה?

לא זכיתם בגינה גדולה ושטח גדול של אדמה? זה רק אומר שעליכם להיות יצירתיים ולמצוא איפה עוד אפשר לשתול עוד קצת ירוק. עיצוב גינה קטנה דורש מכם את כל היצירתיות שלכם: יש לכם בסיס של גזע עץ כרות? הפכו אותו לעציץ טבעי. שתלו צמחים מטפסים שיכסו את קיר הבית, או שתלו פרחים קטנים בחריצי החומה או הגדר ביניכם לבין השכן. אפשרות נוספת היא לתלות עציצים בגובה – הם ידגישו את הניצול של כל המרחב שעומד לרשותכם ויגרמו לתחושה של גודל.

 

עיצוב פינת ישיבה בגינה קטנה

שטח קטן הוא לא סיבה לוותר על פינת הישיבה שתמיד רציתם להוסיף לגינה שלכם. אצל אנשים רבים יש תחושה שממש אין טעם להשקיע בגינה אם לא יוכלו בסוף לשבת בה וליהנות מכל הירוק סביבם. גם בגינה קטנה אפשר וכדאי להציב פינת ישיבה, רק צריך לעשות זאת בצורה חכמה. הימנעו ממערכת ישיבה גדולה וכבדה, והעדיפו ריהוט מתכת דק שמיועד בדיוק בשביל זה. לחילופין, אפשר לבחור דווקא בערסל קל, או בשולחן נמוך עם שרפרפים או פופים לילדים.

גינה מעוצבת רעננה

עיצוב גינות קטנות עם נטע גינון

נטע גינון מתכננת ומעצבת גינות קטנות וגדולות כאחד. אנחנו עושים הכל כדי לעמוד בדרישות ובציפיות הלקוחות שלנו. עיצוב גינה קטנה מחייבת "חשיבה מחוץ לגינה", ידע וניסיון רב. אצלנו תכלו להיות רגועים שהגינה הקטנה שלכם תהפוך לגינה מרשימה, כוו שכיף לטייל בה, לשבת לשתות קפה או סתם להסתכל מהחלון. הצוותים המקצועיים של נטע גינון מומחים בעיצוב גינות קטנות, יש לנו את הכלים, הניסיון וחשיבה יצירתית המאפשרת לנו ליצור תחושה של גינה גדולה ומרווחת, על ידי הוספת אלמנטים עיצוביים קטנים, בחירת צמחייה מותאמת וצבעונית.

אל תהססו, פנו אלינו ונשמח לעצב גם לכם את הגינה 😊

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מאמרים נוספים
המלצות לקוחות
אורן צורדקר
אורן צורדקר
קרא עוד
נטע גינון התקינו בגינתי דשא סינטטי והתוצאה פשוט מושלמת!! שירות,מקצועיות ומחיר משתלם! תודה רבה שי!
הדר שפיצר
הדר שפיצר
קרא עוד
עבודה יפה מאוד! לכל אורך הדרך שי דאג שנהיה מעורבים ושהכל יהיה כמו שרצינו ודמיינו. ממליצים בחום!
אסתי פליק
אסתי פליק
קרא עוד
עשינו עם נטע גינון דשא סינטטי ומשטח מרוצף בגינה שלנו. הצוות היה מקצועי אחראי ונעים. אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה ונהנים מהדשא. ממליצים מאוד על שי וגיא מנטע גינון
מיכאל
מיכאל
קרא עוד
התקנו דשא סינטטי. גיא, שייקה והצוות עשו עבודה מקצועית מאוד, בזמן ובאיכות מצויינת. כבונוס היה קל ונעים להתנהל איתם לאורך כל התהליך וכל בקשה זכתה למענה מהיר ומקצועי.
דלית שדה
דלית שדה
קרא עוד
וואו!! הכרתי את שי מהישוב בו אני מתגוררת וראיתי עבודות שלו. אבל המציאות עלתה על הדימיון. שי ועובדיו עשו לנו גינה פשוט מהממת בסופר מקצועיות ואדיבות. ממליצה בפה מלא ואחריות מלאה. אין ספק שזהו החלק האהוב עלינו בבית.
אסף כהן
אסף כהן
קרא עוד
התקנת דשא סינטטי, יצא ממש יפה! עמידה יוצאת דופן בזמנים, עבודה איכותית והכל בהתאם למה שסוכם. תודה רבה!
סטפן גולדברג
סטפן גולדברג
קרא עוד
גיא, שי והצוות הקימו אצלנו גינת גג של אדניות עץ איפאה באורך כולל של 25 מטר. עבודה קשה ולא טריוויאלית. גיא היה סופר שירותי ומתחשב ועזר לנו בהכל משלב התכנון והעיצוב ועד לביצוע מושלם. עבדוה מאוד קשה, סופקה בזמן ובשירות אדיב ביותר. אחד הצוותי היותר חביבים ומקצועיים שיצא לי לקבל מהם שירות.
שלמה אייזנבך
שלמה אייזנבך
קרא עוד
עבודה מקצועית. גיא ושי נותנים עצות טובות ושירות מעולה והתוצאה מדברת בעד עצמה (גינה של 100 מר כולל דשא (סינטטי, חלוקי נחל וטוף. מחירים שפויים מומלץ
הקודם
הבא
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין – קיבוצניק, יליד הארץ אשר הינו נצר למשפחה שורשית ועובדי אדמה. שי חי ונושם אדמה משחר בגרותו ועובד בתחום הגינון מזה 25 שנים. במהלך השנים הקיף עצמו באדריכלי נוף ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה על מנת לתמוך בפעילות הענפה של חברת נטע גינון.

תפריט נגישות