ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מהפך לגינה בבית פרטי בסביון

ראשי / הקמת גינה / מהפך לגינה בבית פרטי בסביון

פרויקט הגינה בבית הפרטי בסביון הוא הבייבי של צוות נטע גינון. אנחנו מכנים אותו "המהפך". מדובר בגינה בבית די ותיק ביישוב סביון שהייתה יחסית נאה ומטופחת. בעל־הבית הוא גנן חובב ותחביבו העיקרי הוא לטפח את הגינה.

 

בניגוד לפרויקטים קודמים שלנו כאן מצאנו גינה נאה למראה ומסודרת – מקור גאווה לבעליה. עם זאת הוא הבין שהגינה שלו זקוקה לטיפוח ולשדרוג מקצועיים כדי להעניק לבית הוותיק מראה מודרני שיחזיר לו את היוקרה שאפיינה אותו כשרק נבנה. בנוסף, בגינה הכו שורשים עצים רבים שנזקקו לגיזום מסיבי, וחלקם אף לכריתה (בשל ריקבון ומפגעים בטיחותיים).

 

אנחנו בצוות נטע גינון אוהבים אתגרים מסוג זה ויודעים היטב שגם את הגינות המטופחות ביותר אפשר לשדרג לכדי מהפך של ממש. אז בואו נלווה אתכם צעד אחר צעד בפרויקט שריגש אותנו, ובו הפכנו גינה יפה ואיכותית לגן עדן מרהיב של ממש.

 

התאמת המצב בשטח לחזון

בעלי־הבית ידעו היטב מה הם רוצים. הם רצו יותר ירוק בעיניים. עצי בוסתן מניבים פירות מסביב לבית; גדר חיה שתחליף את גדר הברזל המיושנת, מקום לגן־ירק שאפשר יהיה לשתול בו ירקות בסיסיים; מדשאות סינתטיות איכותיות שיחליפו את הדשא הטבעי שהידלדל מאוד בחלוף השנים; פרגולות מעוצבות במראה טבעי בכל אחת משתי חזיתות הבית וכמה פינות ישיבה וספסלים ליד כל אלמנט עיצובי.

בעלי הבית רצו לשלב אלמנטים של ירוק עם אבן טבעית וצל מפכִּה ברחבי הגינה ולהעניק לבית כולו מראה חי וטבעי.

 

תחילת עבודה בשטח

עבודה עם גינה נאה ומטופחת ושדרוגה באופן שיהלום את החזון החדש היא עבודה מאתגרת ומרתקת. כשהגינה כבר מטופחת עלינו לכבד אותה, את הצומח שבה ואת העבודה שכבר נעשתה בה כדי לא לגרוע מהקיים ולפגוע בו.

ראשית, בדקנו את מערכת ההשקיה בגינה ושדרגנו אותה למערכת חזקה יותר ומקיפה יותר. הוספנו חיווט במקומות שבהם תכננו להוסיף תאורה דקורטיבית.

כך נראתה הגינה לפני תחילת העבודה:

הגינה לפני תחילת העבודה

תחילת עבודת שדרוג הגינה

לפני עבודת שיפוץ הגינה

שנית, עקרנו את המדשאה הוותיקה שהייתה מדוללת מאוד וחסרת ברק. לאחר שעקרנו את המדשאה, הפכנו את האדמה והתחלנו בהכנת השטח לפריסת הדשא הסינתטי האיכותי.

ראשית כיסינו את השטח בשכבת חצץ דק והנחנו עליו יריעות שחורות ועבות כדי למנוע צמיחה מחודשת של עשבייה והתפשטות מזיקים מתחת לדשא הסינתטי.

פרסנו על היריעות את חלקי הדשא הסינתטי האיכותי שהוזמן מבעוד מועד, חיברנו אותם וקיבענו אותם במקומם כדי שיישארו יציבים לאורך שנים רבות.

לאחר התקנת הדשא הסינטטי

לאחר שהדשא נפרס והותקן התחלנו במשימת נטיעת עצי הבוסתן מסביב לבית. הגינה כבר הייתה מעוטרת בשני עצי זית ענקיים ושני עצי לימון, אולם העצים הוותיקים נזקקו לעבודות טיפול וטיפוח ואף לגיזום מסיבי.

ברוח זאת החלטנו להשלים את מוטיב שבעת המינים ולנטוע עצי רימון, תאנה ותפוחים. את פינת הירק – חלומו של בעל־הבית – הקפנו בגדר המתאימה לגידול גפנים, שתלנו לצידה את הגפנים הצעירות וזרענו זרעי עגבניות, מלפפונים, ירקות שורש וצמחי תבלין. פינת הירק אובזרה בספסל עץ מהודר.

שתילת עץ לימון

שיפוץ ושדרוג גינה בסביון

גינת ירק

 

פרגולות ואביזרי נוי 

שתי הפרגולות בעיצוב טבעי הותקנו בשתי חזיתות הבית כפי שביקשו בעלי־הבית.

הפרגולות השתלבו היטב עם מראה הבית ועם המדשאות הסינתטיות החדשות והעניקו לגינה כולה מראה זוהר ויוקרתי.

 

התקנת פרגולה

את הגדר הישנה הוצאנו ממקומה והתקנו במקומה את היסודות שעליהם תצמח הגדר החיה. שתלנו כמה סוגי צמחים שישתלבו ביניהם באופן מיטבי, יגדרו את הבית במגוון צבעים ויעניקו לו מראה חי וטבעי.

גדר חיה

ברחבי הגינה הצבנו ספסלי עץ מהודרים ונוחים לישיבה נוסף על שתי פינות ישיבה יוקרתיות מתחת לפרגולות.

 

גן עדן מרהיב ובוסתן פורח

התוצאה הסופית הייתה מרהיבה. לא סתם אנחנו קוראים לפרויקט הגינה בסביון "הבייבי שלנו".

למדנו שגם לגינה מטופחת, יפה ופורחת אפשר לעשות מהפך של ממש, ומהפך זה הוא ההצלחה שלנו.

הגינה היפה הפכה לגן עדן מרהיב ולבוסתן פורח ומניב לשביעות רצונם המלאה של בעלי־הבית.

עד היום הם שולחים לנו תמונות של התוצרת הטעימה וגורמים לנו – מקצועני גינון וותיקים ומנוסים – להזיל דמעה או שתיים מרוב התרגשות.

תמונות מהמהפך בסביון

תפריט נגישות