ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

הקמת גינה אורבנית

הקמת גינות אורבניות

גם אם אתם גרים בבניין רב קומות בלב ההומה של העיר, אין סיבה שלא תוכלו ליהנות מחלקת גן עדן ירוקה ויפה שהיא לגמרי שלכם. רוצים לעשות זאת כקהילה? עוד יותר טוב. הגינות העירוניות הקהילתיות הן העתיד של כולנו, והן צפויות לשנות כליל לא רק את אורח החיים שלנו אלא גם את החזות העירונית המסורתית והמוכרת, וזה כשלעצמו דבר מצוין. דמיינו לעצמכם מרחבי בטון שטובלים בירוק, מרפסות ירוקות ופורחות וילדים שמבלים את שעות הפנאי בגינה הביתית או השכונתית. יודעים מה? זה כבר לא דמיון ולא חלום. זאת מציאות מתהווה, והיא הולכת וצוברת תאוצה, עניין וביקוש. גרים בלב העיר וחולמים על גינה אורבנית? כך תעשו זאת.

 

הכינו תוכנית לגינה הביתית

הגינה האורבנית הפרטית שלכם יכולה לשגשג גם במרפסת רחבת ידיים וגם במרפסת קטנה וצרה, גם על אדני החלונות וגם על השיש במטבח. הקמת גינה אורבנית יכולה להצליח בכל מקום שהוא נוח לגישה וחשוף לאור השמש. כדי להכין תוכנית יעילה וישימה הגדירו את השטח המיועד לגינה האורבנית ומדדו אותו. תכנון גינה הוא השלב הראשון בתהליך, שרטטו את תוכנית הגינה על דף נייר או בקובץ דיגיטלי. השרטוט אינו חיי להיות יפה אך חשוב שיהיה מדויק. תחמו אזורים שונים והועידו כל אזור לתכלית שונה – לצמחים מטפסים, לפרחים, לגינת ירק, לעצים, לפנאי, לאחסון ועוד. עכשיו כשהתוכנית מוכנה, ואתם יודעים היכן להניח כל עציץ, ערוגה וכוננית, תוכלו להתחיל בעבודה.

גינות גג מעוצבות עם דק וג'קוזי

 

התאימו את הצמחים לתנאי המרפסת

יש מרפסות שחשופות לאור השמש במשך רוב שעות היום, ויש מרפסות מוצלות וקרירות שסופגות אור שמש מועט. כדי שהצמחים בגינה האורבנית הביתית שלכם ישגשגו, התאימו אותם לתנאים השוררים במרפסת. אל תשתלו צמחים שזקוקים לשמש קופחת אם הגינה שלכם מוצלת באופן תמידי, ואל תשתלו בה צמחים אקזוטיים אם אתם גרים באזורים של אקלים מתון וקר. כמו כן השתדלו לשתול צמחים בעונת הפריחה שלהם, וכך תוכלו ליהנות מגינה פורחת ומעלווה רעננה. שלבו בין צמחים חד־שנתיים ובין צמחים רב־שנתיים ותקבלו משחק מעניין של צבעים וגוונים והתחדשות מתמשכת. הכינו עציצים גדולים לעצים. הציבו אותם בפינות המרפסת ותנו להם לצמוח בטבעיות. גזמו אותם מפעם לפעם כדי לחדש את הצמיחה ולמנוע צמיחת יתר. טפלו היטב בגינת הירק שלכם. אומנם גם במרפסת הביתית בלב העיר אפשר לגדל פירות וירקות וליהנות מיבול שופע, אך חשוב לזכור שהתבואה השופעת היא תוצר של השקעה, מאמץ וטיפוח מתמיד. תמיד זכרו ללחלח את האדמה. דשנו אותה היטב ושמרו על גן הירק שלכם מפני תולעים ומזיקים. לעוד פרטים על הקמת גינות גג ומרפסות, לחצו כאן.

 

הקמת גינה אורבנית בחצר הבניין

רוצים להקים גינה אורבנית בחצר הבניין ולרתום למאמץ את כל השכנים? גינות אורבניות משותפות הן פתרון מצוין אם אין לכם מקום בתוך הבית והמרפסת שלכם אינה מתאימה לעבודות גינון. היתרון של הגינה המשותפת הוא כמובן האדמה. צמחים שנשתלים באדמה בריאים יותר מצמחים שנשתלים בעציצים כיוון שהם נהנים משפע המינרלים והחומרים המזינים המצויים באדמה. כמו כן סביב בניין המגורים יש בדרך כלל הרבה יותר מקום ואפשר לנצל אותו יעילות. אז איך מתחילים? ראשית, מגדירים את השטח הרצוי ומודדים אותו; שנית, משרטטים את הגינה לפי המידות ומגדירים את אזורי הגידול השונים; ולסוף, מפשילים שרוולים ומתחילים לעבוד יחד.

הקמת גינות מרפסת

 

לטפח את הגינה האורבנית ולגבש את הקהילה

טיפוח גינה אורבנית הוא הדרך הטובה יותר לקרב לבבות, לגבש את הקהילה ולשנות לטובה את החיים. בין שאתם מגדלים ירקות במרפסת הביתית ובין שאתם מטפלים יחד בערוגות בחצר המשותפת, הגינה האורבנית שלכם תוסיף צבע לחייכם ותיתן לכם תכלית ומטרה. רוצים עזרה מקצועית? דברו איתנו, ויחד נעשיר את הגינה הקהילתית לרווחת כולם.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מאמרים נוספים
המלצות לקוחות
אורן צורדקר
אורן צורדקר
קרא עוד
נטע גינון התקינו בגינתי דשא סינטטי והתוצאה פשוט מושלמת!! שירות,מקצועיות ומחיר משתלם! תודה רבה שי!
הדר שפיצר
הדר שפיצר
קרא עוד
עבודה יפה מאוד! לכל אורך הדרך שי דאג שנהיה מעורבים ושהכל יהיה כמו שרצינו ודמיינו. ממליצים בחום!
אסתי פליק
אסתי פליק
קרא עוד
עשינו עם נטע גינון דשא סינטטי ומשטח מרוצף בגינה שלנו. הצוות היה מקצועי אחראי ונעים. אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה ונהנים מהדשא. ממליצים מאוד על שי וגיא מנטע גינון
מיכאל
מיכאל
קרא עוד
התקנו דשא סינטטי. גיא, שייקה והצוות עשו עבודה מקצועית מאוד, בזמן ובאיכות מצויינת. כבונוס היה קל ונעים להתנהל איתם לאורך כל התהליך וכל בקשה זכתה למענה מהיר ומקצועי.
דלית שדה
דלית שדה
קרא עוד
וואו!! הכרתי את שי מהישוב בו אני מתגוררת וראיתי עבודות שלו. אבל המציאות עלתה על הדימיון. שי ועובדיו עשו לנו גינה פשוט מהממת בסופר מקצועיות ואדיבות. ממליצה בפה מלא ואחריות מלאה. אין ספק שזהו החלק האהוב עלינו בבית.
אסף כהן
אסף כהן
קרא עוד
התקנת דשא סינטטי, יצא ממש יפה! עמידה יוצאת דופן בזמנים, עבודה איכותית והכל בהתאם למה שסוכם. תודה רבה!
סטפן גולדברג
סטפן גולדברג
קרא עוד
גיא, שי והצוות הקימו אצלנו גינת גג של אדניות עץ איפאה באורך כולל של 25 מטר. עבודה קשה ולא טריוויאלית. גיא היה סופר שירותי ומתחשב ועזר לנו בהכל משלב התכנון והעיצוב ועד לביצוע מושלם. עבדוה מאוד קשה, סופקה בזמן ובשירות אדיב ביותר. אחד הצוותי היותר חביבים ומקצועיים שיצא לי לקבל מהם שירות.
שלמה אייזנבך
שלמה אייזנבך
קרא עוד
עבודה מקצועית. גיא ושי נותנים עצות טובות ושירות מעולה והתוצאה מדברת בעד עצמה (גינה של 100 מר כולל דשא (סינטטי, חלוקי נחל וטוף. מחירים שפויים מומלץ
הקודם
הבא
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין - נטע גינון
שי אפשטיין – קיבוצניק, יליד הארץ אשר הינו נצר למשפחה שורשית ועובדי אדמה. שי חי ונושם אדמה משחר בגרותו ועובד בתחום הגינון מזה 25 שנים. במהלך השנים הקיף עצמו באדריכלי נוף ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה על מנת לתמוך בפעילות הענפה של חברת נטע גינון.

תפריט נגישות